یا حسین
فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به همه عاشقان اباعبدالله حسین (ع) تسلیت عرض می نمایم

 

آنچه دوست و دشمن بر آن اتفاق دارند اين است كه داستان كربلا، اگر در عالم انسانيت داستان منحصر به فردى نباشد، از وقايع بسيار كم نظير است. البته ما بر اساس آنچه كه از ائمه اطهار (ع) دريافت داشته‏ايم، اين داستان را منحصر به فرد مى‏دانيم و معتقديم كه نظير اين داستان در گذشته نبوده و در آينده هم نخواهد بود. ولى از جهت احتياط در سخن و براى اين كه با كسانى مواجه هستيم كه طبعاً از ما دليل و سند مى‏خواهند و براى اين كه وارد آن بحث‏ها نشويم، مى‏گوييم اتفاق نظر همه مورخين و همه آشنايان به تاريخ بشر اين است كه اگر داستان عاشورا منحصر به فرد نباشد، از كم‏نظيرترين داستان‏هاى عالم است؛ داستانى كه هم از نظر كيفيت وقوع، هم از نظر عظمت مصيبت، و هم از نظر بقاى خاطره آن در ميان مردم و آثار اجتماعى كه بر آن مترتب مى‏شود، با هيچ ماجراى ديگرى قابل مقايسه نيست. خود همين تكرار عزادارى‏هايى كه در كشور خودمان مى‏بينيم، مى‏تواند براى ما عامل هشداردهنده و بيدار كننده‏اى باشد كه هيچ حادثه ديگرى با اين حادثه قابل مقايسه نيست. حادثه‏اى كه براى آن اين همه وقت صرف مى‏شود، اين همه هزينه مى‏شود و اين همه اشك‏ها ريخته مى‏شود، با چه حادثه و پيشامدى قابل تشبيه است؟

نویسنده: آیت الله محمد تقی مصباح یزدی.


صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

×به وبلاگ من خوش آمدید× این وبلاگ جهت ابلاغ پیام عاشورا است و اینکه هدف از قیام عاشورا چه بوده؟ ممنون میشم با نظر دادنتون منو تو گسترش و ارتقاء این وبلاگ کمک کنین #
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یا حسین و آدرس ya-hoseyn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8122
بازدید ماه : 20080
بازدید کل : 82593
تعداد مطالب : 263
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 3